Saturday, March 29, 2008

Moji omiljeni programi na slovo K :-)


Palo mi je na pamet da pomenem nekoliko omiljenih KDE programa koji počinju na K, s obzirom da ih svakodnevno koristim, a nema svrhe da ih opisujem posebno jer su krajnje jednostavni za korišćenje. Dakle, ovaj članak ima više informativni karakter, za razliku od prethodnih članaka "edukativnog" karaktera. Takođe, da napomenem, programi nisu pomenuti po značaju, tj. ova lista nema karakter top liste, jer me reči "top" i "extra", jako živciraju (kao da sve na svetu mora da se meri).

Prvi na spisku je KPackage, pravo otkrovenje za one koji ne vole da kucaju dpkg komandu (sa argumentima, naravno :-) ):





Zatim sledi Ktorrent, odličan torrent klijent za KDE. Ne zaboravite da uključite enkripciju protokola...





Ktouch mi bezuspešno pomaže da naučim da kucam bez gledanja u tastaturu, mada mislim da je to zbog toga što nisam dovoljno uporan...





Prvobitno sam bio skeptičan u vezi sa ovim programom, ali sam mu pružio šansu, i sasvim sam zadovoljan. Reč je o Kopete, IM (Instant Messaging) programu za KDE:





KGet često koristim i nisam baš oduševljen. Ako treba skinuti veliki fajl (>1GB), ovaj programčić se i ne snalazi baš najbolje prilikom preuzimanja istog...





Uz pomoć KSnaphot programa sam napravio sve fotografije sa bloga, pa i fotku njega samog... :-)





Uz pomoć KRuler programa "odmeravam" Desktop iz čiste razonode. Program je toliko beskoristan da je to prosto zapanjujuće, ali mi se baš zato i sviđa...





K3b je bez premca u kategoriji programa za rezanje koji se ne plaćaju i tu nema spora. To je sve što imam da kažem za K3b...





Iako ima i drugih plejera koje koristim, nijedan ne počinje na K (osim možda KMPlayer, ali Kaffeine mi je draži :-))...





Kate je moj omiljeni text editor, prvenstveno zbog Document List panela sa leve strane...





KDiskFree mi pokazuje koliko još "bezobraznih" filmova može da mi stane na hard disk :-)...





Za FTP transfer koristim KFTPGrabber, istina, vrlo retko...





Sa KAudiocreator programom ripujem ono malo originalnih audio CD-a što ih imam u kolekciji...





Katapult mi pomaže da što brže dođem do željenog programa. Idealno za lenštine poput mene...





Najkorisnija stvar kad treba otići pre nego što računar obavi posao, a da se računar automatski isključi odmah potom, jeste Kshutdown program...





KPDF mi uz Adobe Reader i Konqueror pomaže pri čitanju PDF fajlova...





Kcalc mi pomaže pri "složenim" računskim operacijama...





Konqueror sam namerno izostavio, jer je to program koji svaki KDE korisnik upotrebljava makar jednom. Sa ovim programima nije iscrpljena lista, ali mene stvarno mrzi da kucam (treba, recimo, dodati Krusader)... :-)





No comments: