Friday, February 27, 2009

hplip koska... :)

Instalaciju novog sistema prati i dodavanje odgovarajućih drajvera koji nisu isporučeni zajedno sa njim. Posle bezbolne instalacije grafičkih drajvera za moju NVIDIA grafičku kartu (postupak skoro identičan ovom), usledila je instalacija štampača HP LaserJet P1006.
Ma kako pojednostavljena, instalacija štampača na Linux-u neretko prerasta u aktivnosti na koje smo navikli u filmovima tipa "Mission Impossible". Često je nemoguće objasniti kako se potkradu greške prilikom pisanja drajvera za neke sasvim obične uredjaje kao što su štampači, posebno ako iza projekata stoje firme kao što je HP. Naime, iako su drajveri za Hewlett Packard štampače instalirani zajedno sa sistemom (kad se ne radi expert install Lenny-ja ;) ) i štampač uredno prepoznat, štampač ne reaguje na komande za štampanje, tj. ne radi uopšte.
Da ironija bude veća, postoji tri načina za instalaciju HP štampača i nijedan ne daje rezultate, sve dok se ne instalira famozni "plugin za hp štampače". Dakle, bez obzira da li je štampač instaliran na ovaj ili ovaj način, neće se oglasiti dok se ne preuzme famozni plugin sa nekog tamo hp servera. Treći način podrazumeva instalaciju debian prekompajliranih paketa preko Synaptic-a ili nekog paket menadžera...

Dakle, po instalaciji štampača treba pokrenuti program HPLIP Toolbox i kliknuti na sličicu ispod koje piše Install Required Plugin. Do ovog sjajnog otkrića sam došao koristeći čuvene metode:
  1. "metodu nabadanja", tj. kliktanja na sve moguće dugmiće i sličice
  2. "metodu besomučne reinstalacije drajvera" po principu eliminacije one koja ne donosi rezultate



Na internetu sam našao da i neki korisnici Ubuntu-a imaju sličan problem, čto me je začudilo, jer ako se Debian ne trudi da podešava distro tako da bude "user friendly", Canonical to sigurno čini. Zato mi i nije jasno kako su propustili da testiraju rad jedne od najrasprostranjenijih grupa štampača od jedne od najpoznatijih firmi za proizvodnu istih. Prosto je neverovatno, da i ako je problem uočen a nije rešiv (bar u neko dogledno vreme), niko nije pisao o tome u uputstvima za instalaciju (ni HP, ni Debian a ni Canonical), a problem se lako uočava i još lakše rešava. Drago mi je što sam bar otkrio da štampa na Etch-u nije "sama od sebe proradila"...

No comments: