Thursday, May 8, 2008

KDE i skrol miša


Ono što mi se najviše dopada kod KDE menadžera prozora jeste mogućnost prilagođavanja i menjanja istog do granica prepoznatljivosti. Koristeći Superkaramba desktop pomagala (window gadget = widget), i opcije koje nudi Control Centar, moguće je prilagoditi radnu površinu svojim potrebama bez korišćenja nekih programa pisanih za ovu svrhu ( kao Style XP za Windows).
Tako je meni palo na pamet da iskoristim točkić (i srednji prst :-)) svog optičkog miša za pokretanje nekih važnih programa koje ne moram da jurim po K meniju, koji me strašno nervira (svaka čast KDE razvojnom timu što se ratosiljao ovog dosadnog Win klona).
Dakle, treba skočiti do Control Center-a i pokrenuti opcije Desktop>Behavior>Mouse Button Actions. U okviru Mouse Button Actions odabrati Middle button>Custom Menu 1:





Treba obratiti pažnju da pored Custom Menu 1 postoji još nekoliko korisnih opcija (Window List Menu, Desktop Menu, Application Menu, Bookmarks Menu...), tako da točkić miša nije ograničen na samo jednu opciju, što je blago rečeno fenomenalno. No, vratimo se na Custom Menu 1 opciju...

Ovaj meni treba modifikovati po želji opcijom Edit, kojom se pokreće dijalog prozor (Menu Editor):





Opcija New otvara prozor sa spiskom programa. Odabrati programe po želji, sačuvati promene i to je kraj posla. Radi ilustracije, ja sam odabrao: Konsole, Kate, KSnapshot, Control Center i Synaptic, mada spisak programa može biti proizvoljan (nisam proveravao maksimalan mogući broj programa). Sada "srednji klik" miša izgleda ovako:





Na kraju ovog članka bih voleo da najavim manju seriju članaka o "KDE sitnicama koje život znače", i na taj način "iskusnim" linuksašima ovaj blog učinim krajnje dosadnim i trivijalnim... :-)

No comments: