Sunday, March 1, 2009

Malo estetike nije na odmet... :)

Odmah po instalaciji Debian Lenny-ja, ljubiteljima estetike odmah upada u oči da se razvojni tim ove distribucije i nije mnogo trudio oko izgleda samog grafičkog okruženja. Najpre upada u oči loš izgled fontova, ikonica i drugih elemenata (kicker izgleda odvratno) KDE okruženja. to, u suštini i nije minus, s obzirom da ja volim malo da izmenim svoju radnu površinu, odgovara mi da je KDE u svom "native" obliku, jer ga lakše podešavam na taj način (ne noram da mislim gde se šta nalazi u "customized" verziji KDE-a). Prethodna rečenica se ne odnosi na rendering fontova, za čiji odvratan izgled nema opravdanja... :) Prosto mi nije jasno šta je tu teško da se malo "našminkaju" fontovi i da krajnji korisnici ne moraju da se smaraju sa komandom:

#
dpkg-reconfigure fontconfig-config

Prvo što programčić za konfiguraciju pita jeste koji metod renderinga da koristi. Od ponuđene tri opcije treba odabrati Autohinter...



Zatim se bira rendering subpixel-a. S obzirom da imam LCD monitor, biram opciju Always. Ponosni vlasnici CRT monitora bi trebalo da biraju Automatic...



Sledeća opcija je stvar ličnog izbora, a tiče se izbora između outline i bitmap fontova. Ja sam odabrao uotline fontove, te otuda opcija No za bitmap konkurenciju...




Na kraju, u stilu uzbudljivih video šou programa tipa "pre i posle", prilažem fotke "podrazumevano renderovanih" Debian fontova...



... i malo našminkanih...




Lepši kicker...

Kicker se lako ulepšava menjanjem fotografije koju on koristi, a koja se nalazi na lokaciji /usr/share/apps/kicker/wallpapers/. Prvo se skokne do kde-look.org sajta i izabere se pakovanje pozadina za kicker. Ja sam odabrao Kickers 1.06 pakovanje, raspakovao ga i prekopirao (kao root) u /usr/share/apps/kicker/wallpapers/. Zatim sam desnokliknuo na kicker i odabrao opciju Configure Panel, a zatim Appearance i odabrao fotku po želji. Po odabiru fotke sledi Apply i kicker nije više monotono siv...




Na kde-look.org sajtu se mogu naći i lepe ikonice, teme i dekoracije za prozore, koje vam mogu ulepšati estetski doživljaj radne površine i učiniti je prijatnijom za korišćenje. Ikonice koje (trenutno :)) koristim pripadaju paketu KDE Diamond 2.8 - Debian mod, dok prozore nisam posebno dekorisao - možda i to uradim ako mi pođe za rukom da kompajliram neke teme sa kde-look.org sajta...
Obavezno treba instalirati i gtk-qt-engine paket (iz Synaptic-a napr.), koji se nalazi u zvaničnoj Debian riznici, radi lepše integracije Gtk aplikacija u Qt okruženje...


2 comments:

Anonymous said...

Za temu sučelja predlažem QtCurve a za dekoracije prozora ili Baghira (za ljubitelje mekolikog izgleda) ili Polyester. Mada Polyester može da ide i za temu sučelja, ali je ipak QtCurve na prvom mestu jer omogućava isti izgled za Gtk2, Qt3 i Qt4 sučelje, a težimo tome da nam sve izgleda isto :)

I da, sve ovo se nalazi u Debian riznicama ;)

Stesha said...

Extra, sad cu da picnem Lenny-ja bez kompajliranja... :)