Sunday, March 1, 2009

Da li je Linux-u potreban antivirus? :)


Svakako da treba, osim ako ne želite da vaš računar bude totalno izolovan, bez interneta i prenosnih medija. U svim ostalim slučajevima, treba imati antivirus, ne zbog infekcije sistema, već zbog moguće zaraze susednih (recimo Windows sistema :P), koji su povezani sa Debian-om.
Kao najbolja rešenja, preporučuju se
open source antivirus ClamAV, kao i dobro poznati antivirus zatvorenog koda, Avast. Pošto se ClamAV lako instalira preko paket menadžera, a i dobro mi je poznat, nije mi bio interestantan za opisivanje. O ClamAv antivirusu ću pisati u okviru uporedne analize njega i Avast-a, kada budem "ulovio" par dobrih virusa...
Po preuzimanju .deb paketa sa zvaničnog sajta, potrebno je proći kroz proces registracije, koji nije naporan (gle čuda!) i instalacija može da počne. Program se uredno instalira uz pomoć KPackage programa, i pokreće se sa jednom od dve komande:

$ avast pokreće program iz Konsole
$ avastgui pokreće program u vidu "prozorčića"

E da, pre korišćenja obavezno je unošenje šifre kojom se kompletira proces registracije... Posle registracije sledi ažuriranje baze podataka, koje može da potraje, zavisno od brzine internet veze:



Po ažuriranju, sledi skeniranje potencijalno "opasnih" direktorijuma:




Iako se program može pokrenuti iz sekcije Utillities u okviru K meni-ja, ja sam ipak kreitrao link (tj. prečicu) do programa na
Desktop-u, desnim klikom na radnu površinu i odabirom opcije Link to Application:




I unošenjem komande avastgui u Command polje:




Sa lepo dizajniranom ikonicom na Desktopu, poštedeo sam sebe, najveću Linux lenštinu koju znam, kuckanja komande avastgui u okviru Run Command prozora...
Po skeniranju program ne pravi izveštaj, što se meni ne dopada, pa sam tu opciju uključio i odredio direktorijum u koji će se izveštaji upisivati:




Takođe, podesio sam i opcije za ažuriranje baze podataka, tako da me program pita da li da uradi update kada se dese promene na serveru:




No comments: