Sunday, February 3, 2008

Novi Open Office!

Iako se gomila programa nalazi na Debian repository-jima, i radi posao sasvim OK, neoboriva je činjenica da su malo stariji od svojih current verzija. S tim u vezi, ja skoknem, s vremena na vreme, na sajt programa koji me interesuje da vidim ima li dobrih, svežih paketa za Debian Etch. I tako sam "odsurfovao" do www.openoffice.org sajta da vidim ima li nešto za nas, Debian fanove, i moram da priznam, bio sam prijatno iznenađen. Na Open Office download stranici sam začas pronašao .deb paket čitavog office paketa (verzija 2.3.1 veličine 137 MB) i preuzeo ga. Na istoj internet stranici, sa desne strane, nalazi se link koji vodi do uputstva za instalaciju open office paketa, istina, samo za Windows i .rpm pakete. Malo sam pokrenuo mozak (što je čudo za mene) i primenio uputstvo za .rpm pakete na .deb. Upalilo je!
Potrebno je raspakovati arhivu OOo_2.3.1_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz i ući u direktorijum zamorno dugog imena OOG680_m9_native_packed-1_en-US.9238.
U njemu se nalaze direktorijumi DEBS, licences, readmes, a u okviru DEBS direktorijuma, poddirektorijum desktop-integration. Treba skoknuti do konsole, postati root i instalirati pakete sa komandom dpkg. Ceo postupak se svodi na:
$ tar
xzvf
OOo_2.3.1_LinuxIntel_install_en-US_deb.tar.gz

$ su -

# cd
OOG680_m9_native_packed-1_en-US.9238/DEBS

# dpkg -i *.deb

# cd
desktop-integration

#
dpkg -i
openoffice.org-debian-menus_2.3-9238_all.deb

# exit


To je sve, novi open office je instaliran i spreman za nove seminarske i "naučne" radove...
Napomena: Imena direktorijuma su preduga tako da sam bio prinuđen da ih pišem ispod komandi. U terminalu je sve u jednom redu. :)

2 comments:

Anonymous said...

kliknuh, i sta sad?

Stesha said...

Samo klikci , ajkulo! Mozda bude para...